18 november 2009

Oförståeliga ting del 2:
"Du sitter i soffan och relaxar. Plötsligt inser du att du har glömt en nödvändig sak i ditt rum och du går dit för att hämta den. Du går med raska och fokuserade steg för att fullborda ditt lilla ärende. Du har det klart och tydligt för dig. Ingen tvekan alls. Men plötsligt, när du har gått in i rummet, så får du hjärnsläpp. "Vad skulle jag göra här inne egentligen?". Du tittar dig runt i rummet och försöker öppna upp ditt eget minne, men det går inte. Du har gått hit av en anledning som var självklar för trettio sekunder sedan, men nu står du här som en idiot."

Personlig åsikt:
Detta är absurdt. Hur kan minnet svika en på detta sätt? Det är verkligen häpnadsväckande. Och märkligt.

---

Örnsköldsvik i morgon, Modo mot Luleå. Hinote is back, and it's punishment time. Jag tänker njuta på läktaren och jag vet att jag inte är ensam.
#21 har den effekten.

Bye.

3 kommentarer:

Bror sa...

Jag lider av samma åkomma. Noll närminne. Ibland startar jag firefox helt uppspelt då jag kommit på något att surfa in på, väl i firefox låser det sig helt. Jag minns inte vad jag skulle göra.

varm korv sa...

Här känner jag mig sjukt träffad. Det är inte heller sällan jag går in i ett rum med tanken att göra något men gör istället något helt annat. Speciellt om jag ska gå på toa. Glömmer ofta bort att göra det jag kom dit för att göra men borstar istället tänderna eller tvättar händerna.

"Martin Modig" sa...

Även jag vill joina minnesförlustsklubben, och utnämner mig själv till boss. Det du nämner inträffar i parti och minut. Kan det vara hjärnan som hånar resterande kroppsmassa? Typ:
"Haha, nu gick du allt upp för trappen förgäves. Hoppas du blev andfådd."