10 november 2009

2-2 mot Djurgården. En poäng. Ledning med 2-0 inför sista perioden, men bara en ynklig en poäng ändå. Det sägs att hockeyspelare måste ha självförtroende för att kunna leverera. Herregud, hur gamla är dom egentligen? Fullvuxna karlar som måste ha stöttning och konstant medgång. Idag har man spelat bra ishockey i två perioder, leder skottstatistiken med 28-6 och är det klart bättre laget än Djurgården. Ändå blir man ängsliga och tror att Djurgården är ett lag med övermänniskor. Samma lag som man spelat ut i dom två tidigare perioderna anses plötsligt vara hur bra som helst.

Jag är jävligt bitter just nu. Det oavgjorda resultatet idag känns värdelöst och framförallt onödigt. När jag själv håller på med idrott så tycker jag att det är en fördel att ligga i täten och leda till exempel en fotbollsmatch. Men elitidrottsmän på hög nivå verkar se det som en börda. Ibland undrar man verkligen hur dom tänker. Men nog om hockey.

Jag vill göra något roligt i veckan. Alla dagar står till mitt förfogande. Det är som bekant roligare att vara social än att sitta hemma och uggla. Det tycker nog du med..?

Over and out.

Inga kommentarer: