16 november 2009

Jag skriver så tangentbordet glöder. Det är sant. Jag har skrivit hela dagen. Helgen också, för den delen. Det är mycket rapporter som har skrivits och som ska skrivas. Just nu håller jag på med matchreferatet från gårdagens korpmatch mot Trixbo och snart ska jag formulera ett tungt mail till Isak. OK, jag överdriver lite kanske. Jag skulle kunna skriva klart allt dubbelt så snabbt men så går det när man pysslar med allt samtidigt.

Nästa helg är jag ledig. Det ska bli trevligt. Per Martin Modin och jag ska försöka få med oss några barn ut i Sundsvalls exklusiva nattliv och på söndag är det ödesmatch mot Stones Oilers, mer kända som "Pontus Stark's innebandylag". Vinner vi inte den matchen så ramlar vi troligtvis ur division 2. Det får inte inträffa. Och det kommer inte att inträffa. Det har Andreas Jonsson bestämt och han brukar ha rätt.

Nu ska jag bjuda på något helt nytt. Detta kommer att slå dig med häpnad, bli inte förvånad om din haka är i höjd med din midja efter att du läst detta. Jag kommer att börja med en ny punkt i denna blogg som handlar om saker som inträffar oss alla, utan att vi kanske tänker på det. Jag vill väcka liv i dina slumrande tankar. Låt mig bygga upp ett scenario:

"Du har precis köpt en riktigt delikat glass eller chokladkaka och sätter dig ned för att smaska i dig den. Du njuter av smaken och konstaterar efter någon minut eller två till din stora besvikelse att godsaken är slut. Du har ätit upp allt och reser dig därför upp. Plötsligt, till din stora skräck, så visar det sig att du spillt på din tröja. Det är inget märkvärdigt, chokladklicken är till en början liten och väcker inte särskilt stor uppmärksamhet. Men det är när du försöker få bort den som helvetet bryter lös. Chokladen blir allt mer utsmetad eftersom den har smällt en aning och du kan inget annat göra än att slänga tröjan i tvättkorgen. Trots att du koncentrerat dig på att inte spilla så är katastrofen oundviklig. Klicken ska ju inte kunna vara där, men ändå är den det. Chokladtillverkaren skrattar dig i ansiktet..."

Personlig reflektion:
Detta inträffar verkligen mig jämt. Det är helt sjukt. Det spelar ingen roll hur noga jag än är när jag äter, det sker ändå. Det hör liksom till. Jag kan omöjligt vara ensam om detta. Är det likadant för dig?
En klassisk glass med chokladdragering.
Denna är skapad av Magnum - en av många glasstillverkare
som bara väntar på att få jävlas med dig...



Over and out
/ M

1 kommentar:

Denice sa...

Jävla klant, jag spiller aldrig :)