28 maj 2009

studentmösspåtagning

I går var det studentmösspåtagning på torget. Glada, lyckliga, tillfredsställda, runda, ovala, pompösa - alla var de där i olika former och slag, de blivande studenterna!

När firandet på torget var över drog jag hem i 40 minuter innan jag tog bussen in still staden igen. Nästa destination var Bosvedjan, time for party! Där spenderade vi kvällen tills det var dags för kvällens andra destination - Stadshuset och mösspåtagningsfesten. På Stadshuset träffade jag många gamla vänner, klasskamrater och vänner som jag inte känner men som man ändå alltid hejar på när man är på krogen. Märkligt fenomen det där... Klockan två började vi vår färd hemåt, klockan tre slocknade jag obehindrat.

Skola dagen efter klockan tio, var lagomt motiverad för det. Men dagen gick ändå bättre än normalt och vi jobbade på för fullt med projektet. Filmen är i princip klar nu. Tacka Wallerstedt och Ålander för det!

Åke är nöjd med mitt arbete också. Han sade att jag jobbat på bra hela tiden och att han noterat min flitighet. Snäll han är.

Finputsning i morgon sedan är allt klappat och klart. Montern är snart färdigbyggd och jag fyller år om en vecka. Livet är bra härligt ibland. Synd att man är förkyld och inte kan spela mot Lucksta i morgon.. Men men, shit happens.

NBA hos Martin nu.

I'm out.

/ M

Inga kommentarer: