4 maj 2009

premiärkryssning

Sidsjö/Böle IF - Matfors IF 0-0. Rättvist resultat i en seg premiär. Nog om det. Vill du trots min avvikning veta mer om matchen så hänvisar jag hit.

Idag har jag varit i skolan från 08:14 till 15:59. Förvånad? Nej, jag tänkte väl det. Jag har ju tro det eller ej inte nått stadiet där skolan passerat revy i mitt liv ännu, men snart är det minsann dags. Den så kallade "Studenten". Har hört folk prata om den, men vet inte riktigt vad den innebär. Enligt legenden så ska man kliva ut på en trapp, låtsas kunna texten till en konstig sång och vara jätteglad över att vara arbetslös dagen efter. Låter helfestligt!

Projektarbetet går stadigt framåt. I snigelfart just nu om jag ska vara ärlig, men det kvittar. Vi har många timmar kvar till vårt förfogande. De senaste lektionerna har vi slitit i vårt anletes svett med att hitta en ljudsnutt till Patronernas tifopyssel. Jag har både blivit förbannad, irriterad, frustrerad, argsint och deprimerad över mitt sökande med ljus och lykta efter detta flitiga pysselljud. På pluskontot har jag fått en ovärderlig erfarenhet av KPM Musics ljudbibliotek. Jag tror minsann att jag lyssnat igenom samtliga ljudklipp som existerar på hemsidan. Svettigt.

Det är tur att jag har en fläkt alldeles vid min dator. Alla hatar den och klagar på köld- och frostskador. Det gör mig ännu mer motiverad till att fläkta rörlig bild-salen sönder och samman. Så ni som klagar på den - fortsätt! Min tuppkam växer för varje klagomål jag får.

Denna fläkt hade tystat alla mina tvivlare. Ge mig!

I morgon: Redigera premiärmatchen mot Falkenberg och fortsätta skriva reportage med min knivskarpe kollega Linn. Ser fram emot det.

Notis: Mats Zuccarello Aasen nätade mot Kanada. Jag älskar karln.

Hej då.

/ M

1 kommentar:

Joakim Storson Norberg sa...

Yes. 1 av 1 rätt på Matfors IF-tipset.