21 maj 2009

idag är idag

Torsdag. Veckans fjärde dag. Dagen efter onsdag, dagen före fredag. Trevligt.

Premiär i mina nya fotbollsskor på träningen idag. Det var allt annat än skönt. Herren från ovan måste ha uppfattat mina inre böner om väta, med tanke på att Herren lät ett gigantiskt skyfall dräpa Thulevallens gräsmatta momentet senare. Det var välbehövligt för mina människoklövar. Mina skor blev blöta, formades efter mina tassar och fick en utmärkt passform.

Martin bjöd över mig på kafferep hos sig ikväll. Han ville ha mig som försökskanin till några av sina nya saftiga Xbox-spel. Jag tackade ja, utan betänketid. Kan vara ett misstag nu i efterhand, återstår att se. Brukar trots allt kunna bli trevliga stunder hos Modins äldsta adept.

I morgon är det hemmapremiär mot Söråker. Det ska bli inspirerande.

Jag bjuder er en trevlig kväll, må väl.

/ Mike

Inga kommentarer: