3 juni 2009

18 år och 364 dagar

Darren Haydar och Jason Krog känns verkligen på gång till Modo just nu. Om det blir en realitet så lyfter jag på hatten för Fredrik Anderssons arbete, men en sak som jag lärt mig är att man inte ska ha särskilt höga förväntningar när det gäller Modos spelarrekrytering. Man blir allt som oftast besviken. Därför lägger jag ribban lagom lågt och hoppas bara tills vidare.

Kom precis hem från Thule. Vi mötte Essvik och det blev en tuuung 5-4-förlust. Gör man fyra mål på hemmaplan så ska man bara vinna. SURT! Kan som tur är ta en snabb revansch på lördag mot Holm i DM-semifinalen. Knyter vi näven då så är segerchansen god. Har bara positiva minnen från Holm sedan vi krossade dom i Värmecupen.

Imorgon är en stor dag. Min födelsedag. Dagen är så stor att den knappt får plats i alamanackan. Så stor är den, verkligen. Vi har elevutställning på skolan också, ska presentera alla projektarbeten. Kom och kolla! Det är bara att kika in, öppet hela dagen från 9 till 21.

Nu ska jag spela av mig frustrationen med lite NHL.

På återseende.

/ M

Inga kommentarer: