10 juni 2009

countdown: 2 dagar kvar

Det kunde lika gärna ha stått "2 dagar kvar" i rubriken. Tisdag är egentligen över eftersom klockan är tre, men jag gör ändå ett litet försök till summering av dagen.

Klev upp allt för sent, lade mig ute på gräsmattan och läste tidningar. När jag lessnat på solskenet följde jag med mor på affären, åkte hem, åt mat och väntade på att Linkan skulle plocka upp mig. 17:01 stod han parkerad utanför vårt hus för vidare färd mot match i Torpshammar. Klockan 21:14 var min dag i Torpshammar över.

En dag som resulterade i ett oavgjort resultat (1-1) och två banana skids som proviant på hemfärden. Trist att vi inte lyckades vinna denna match heller men det är en tuff bortamatch på förhand så vi får ändå vara nöjda.

I morgon är det dansträning till guldtrofén klockan 11, så då kan man ju ställa sig frågande till vad jag gör uppe nu? Har inget bra svar egentligen. Efter dansen ska jag till Joakim på jobbet och testa ett par skor. Hoppas de passar mina tassar.

0-0 efter första perioden mellan Pittsburgh och Detroit. Pittsburgh tar detta till sju matcher tror jag, 3-1 blir nattens slutresultat.

Nu måste jag masa mig till sängen så jag orkar prestera på dansen.

/ M

Inga kommentarer: