19 oktober 2009

Här kommer en summering av fredagens NHL-turnering som blev mycket, mycket lyckad. Eller inte "mycket, mycket", det hade den blivit om jag stått som slutsegrare och det gjorde jag ju inte.

Match 1: Seger i öppningsmatchen mot Dagbladets tv-spelsrecensent Björn Brånfeldt. 4-0 blev slutresultatet och jag hade fått en drömöppning.

Match 2: Nu väntade brödraderby mellan storebror och lillebror. Jag körde över honom första tio minuterna på hemmaplan och slutresultatet skrevs till 4-2.

Match 3: Jag fortsatte på den inslagna vägen och besegrade Philadelphia med 4-3. Vid denna tidpunkt fick jag också ett favorittryck på mig, skulle jag palla för det?

Match 4: Första förlusten kom mot Jesper, 5-6. Tungt, mycket tungt.

Match 5: Jag rundade av gruppspelet med en 1-0-seger mot Pittsburgh och slutade därmed på andra plats bakom min bror i tabellen på grund av målskillnad.

Slutspel: Efter en miljard grundseriematcher (nästan) så var det dags för slutspel. Jag besegrade Ante med 3-2 och tog mig till semifinal lagom tills klockan blivit kvart i två... I semifinalen fick jag dock se mig besegrad av Philadelphia som vann med 2-0 och fiaskot var ett faktum. I finalen vann min bror med 4-0 och tog hem segerpotten på 500 svenska enkronor. Tungt.

Linn var sedan übersnäll och skjutsade hem mig till Matfors, thaaank you! :)

Sammanfattning: Ett grymt roligt arrangemang. Detta gör jag gärna om, och då föredrar jag att inte börja jobba 7.45 nästa dag.

/ M

Inga kommentarer: