21 juli 2009

xl update

Nu är jag tillbaka - med besked. Får jag hoppas. Här följer en tillbakablick från fredagens, lördagens, söndagens, måndagens och dagens bravader. Inleder tillbakablicken med ett party i Granloholm med sköna dudes i casa de Antbro. Goda festligheter och trevligt umgänge, det är så det ska vara!

FREDAG:

Hula-hula-Dave omfamnar Party-Pete. Fint så det bara sjunger om det.

Vi poserade framför "Quidditch Magazine". Nytt omslag som kommer i oktober tror jag det var.

Jag framför "Fångad av en stormvind" med den äran, Adam pratar i nallen och Vicó har tappat bort sina byxor.

Jonas och Linn kurar ihop sig som två små tvättbjörnsbarn i värmen.

---

LÖRDAG:

Dagen efter G-hoodsbravaderna hade Öjje gubbumgänge med tre kamrater i villan. Minitennisturnering på Bällsta center court stod som aktivitet på schemat och det blev en del rafflande matcher. Öjje stod som slutsegrare när turneringen summerades efter finalseger mot Bengt.

Bengt bjuder den en man starka publikskaran på en "omöjlig" backhand.

Finalen blev en ensidig historia. Öjje besegrade Bengt med 2-0 i set och blev mästare för andra året i rad.

Stickan briljerar på baslinjen med en kontrollerad backhandslice.

---

När dessa herrar tillsammans lagat god efterrätt drog jag vidare till Granloholm igen för Harry Potter-maraton. Film 3, 4 och 5 avverkades i goda vänners lag. Stämningen var på topp och vi gick verkligen in för uppgiften. Notera de vackra ärren i pannan! Vissa gick dessutom ett steg längre och ritade dit Potterbrillor. Allt för den rätta stämningen, som sagt.

Moxén satt på helspänn under den första filmen. Märkbart tagen av Dödsätarnas krafter kurade han ihop sig både en, två och tre gånger under filten samtidigt som han höll för sina gosseögon.

Denice med schyssta Potterbågar från Synsam. Linn är fokuserad på filmen. "Vad har Slingersvans i görningen?!", tänker hon säkert...

Jonas trivdes som fisken i Burn-vattnet i Hogwarts magiska värld.

Peter hade en helfestlig kväll. Potter, smörpopcorn och lite skeda - vad mer behövs?

Personligen gick jag ut på gräsmattan och trollade lite i väntan på den fjärde filmen. Här spexar jag framför kameran med en patronusbesvärjelse.

Foto: Denice, som sin vana trogen flängde runt med kameran. Gott jobb!

---

Fotbollen drog igång igen i Elljusspåret på söndag kväll. Jag trodde jag skulle avlida men överlevde mot alla odds. Igår måndag sprang vi på nytt, denna gång ville jag bara lägga mig ner och inte göra någonting på det sista varvets slutkläm. Aldrig varit så tärd i hela mitt liv, tror jag. Det var verkligen en mardröm :)

I dag har Joel varit här och lirat lite minitennis. Tyvärr så var det lite blött i gräset, vilket gjorde att spelet blev aningen försiktigt. Tuffa matcher och tie-break, kan inte bli bättre.

I morgon ska jag först på ungdomsinfo på Arbetsförmedlingen innan jag ska åka ut till moster på Alnö och hjälpa henne med lite trädgårdsgrejs. Hon bjuder på grillat också så det ser jag fram emot =) Efter att jag varit hjälpsam ska jag åka och lira minigolf med mina homies. Har stor revanschlusta efter min svaga runda senast och ser fram emot en förbättring.

Kramp i fingertopparna nu, farväl!

/ M

4 kommentarer:

Hermione sa...

Fint inlägg Wood, ja gillare! Mer Harry Potter åt folket.

Och imorgon ska du krossas på golfbanorna.

ginny sa...

trolleri! ett helg magiskt inlägg.

ginny(igen) sa...

blev så imponerad att jag inte kunde stava rätt, helt ska det såklart stå:*

Harry P sa...

Briljant, mästerligt, fantastiskt!