23 juli 2009

champ

Dagen började med ett besök på Arbetsförmedlingen för ungdomsinfo kl 13.00. Acke var där samtidigt också, inte helt fel! En själ som man kände åtminstone. Tjejen som höll i det hela babblade och babblade om massa arbetsgrejs i en timme och en kvart. Väl tillbaka i friheten igen tog jag bilen ut till Alnön där min moster behövde hjälp med ett hammockbygge. Efter mycket slit var vi färdiga lagom till middagstime. Grillspett och potatissallad slank fint ner i magen innan jag tog farväl av moster och begav mig in mot staden.

Klockan 20.00 var det dags för sjumannaminigolf på Folkets park. Överpeppad som jag var efter förra veckans debacle med mor och far var det bara seger som gällde. Allt annat var ett misslyckande. När 18 hål hade spelats kunde jag konstatera att jag gått runt på 39 slag - nytt personligt rekord! Inte helt fel. Slutställningen blev enligt följande.

1. Mike - 39
2. Orre - 47
3. Linn/Moxén - 71
4. Pontus - 73 (3 spikar)
5. Denice - 73 (1 spik)
6. Thore Jr - 74
7. Thore Sr - 76

-

En trevlig kväll, som alltid.

Höööörs!

/ M