5 juli 2009

inlägg 124

Här sitter jag. Gossesonen från Bällsta. Solo i källaren lyssnandes på olika ljudspår från musikprogrammet "Spotify". Min syster och Evelina har varit här hela dagen och nu ligger bägge två och sover på övervåningen. Förhoppningsvis. Jag kanske håller dem vakna med mitt dunka-dunka, men det tror jag inte...

I går var det party i casa de Jansson. Det var trevligt och jag ångrar inte min bojkott av Gatufesten i efterhand. Jag gjorde det ultimata. Efter midnatt fick Max bli min temporära hemvist innan jag och Per Marwin Modin tog nattbussen hem till Matfors. Klockan 02.17 vattnade jag all växtlighet som existerar på vår gård. Kul. Vad gör man inte för mor?

Roger Federer smashade hem Wimbledon också. Titel nummer 15. Lider med Andy Roddick. Hur kul är det att spela på sin absolut högsta nivå men ändå få stryk av någon som inte alls är "på tårna" för dagen? Stackars Andy... Killen med järnpsyket gjorde det igen. Grattis Roger, men nu får det väl ändå räcka?

I morgon kommer Denice och Linn hit. Vi ska laga tacogratäng. Kommer bli tragiskt gott, jag känner det på mig. Smaken kommer penetrera min strupe till fullo.

Nej, dags för slutkläm nu för detta inlägg.



HERRÅ!

/ M