29 april 2010

Idag har Tångstavägen 22 haft finfrämmande. Min syster och Evelina har varit på besök i mitt familjenäste och tagit del av Bällstas andliga miljö. Förhoppningsvis reste de hem med triljoner nya fina intryck och känslor. Evelina gungade och Malin lagade mat, Evelina gungade ännu mer och Malin lagade ännu godare mat. Stuvade makaroner och korv. Ja, som ni kanske redan nu förstår så var det full fart i lyan. Jag reste till Matfors City och köpte planteringsjord, 3 x 50 liter till min växtengagerade mor. Hon har som bekant ett gott öga till grönska och växtlighet. Med hjälp av denna inköpta planteringsjord kommer nu mor att kunna göra sig själv rättvisa när hon planterar. Hennes växtsinne får möjligheten att stimuleras till tusen vilket känns förträffligt.

När mina familjekompisar åkt hem så kastade jag mig på luren och ringde min vän från Fors, mer känd som "Per Martin Modin". Eller som han kallas i folkmun; "Martin". Han berättade att han och Carl Joakim Aronsson, Hövding af nedre Bällsta, hade planerat att gå på bio runt niosnåret. "Jag hänger på!", skrek jag i luren, tog på mig min finaste bioskrud och reste med 19.20-bussen in för att hooka upp med mina gullegrisar. Vi iakttog filmen "Iron Man 2" och den var väl hyffsat bra. Lite skoj här och en mängd action där. Jag ger den tre av fem anakondor.

Nu kommer jag att lägga upp tre bilder på en gungande Evelina och en googleassocierad bild på Iron Man för att sammanfatta denna dag med mer än tusen ord. Bli därför inte förvånade om ni ser vederbörande nedanför denna textmassa. Klart slut!

Inga kommentarer: