26 januari 2010

Konversation från dagens arbetspass på macken:

Kund: Hej, jag var in igår och hyrde film och då fick jag betala 55 kr, hur kan det komma sig?
Jag: Vad har du för telefonnummer..?
Kund: *rabblar nummer*
Jag: Birgitta va?
Kund: Ja.
Jag: Medlemskortet är inte skrivet på dig utan på Urban så du skulle ha sagt att jag skulle använda Urbans konto.
Kund: Ja, det är min man.
Jag: Jaa... då borde du ha sagt det.
Kund: Men det måste du väl förstå? Vi har alltid betalat 40 kr, att det ska få gå till så här?!
Jag: Jo, men jag frågade om du var Birgitta och du sa "ja" så jag registrerade filmen på ditt namn..
Kund: Om det ska vara så här så är det en skandal, bedrövligt med andra ord. Nu kanske man inte kommer hyra någon mer film härifrån, när det går till så här. Datorn måste kunna para ihop mig och min man för att vi på så vis ska ha ett gemensamt kort. Herregud!
Jag: Ja jo..
Kund: Hur ska ni göra nu då?
Jag: Eehh.. Ja vi får väl fixa till datorn då, eftersom det är fel på den... (ungefär 0% troligt)
Kund: Ja. Bra. Tack så mycket då och se till att fixa den där för så här kan man inte ha det.
Jag: Tack ska du ha.

Kunden har alltid rätt! Eller..?

---

Elva poäng efter Frölunda för tio dagar sedan - i skrivande stund är det en ynka pinne. Hockey är verkligen min grej. Godnatt!

/ M

Inga kommentarer: