16 april 2009

igår: norra berget

Drog in med 17.20-bussen igår till stan, hoppade av vid Statoil Bergsgatan och traskade upp till Joakim och Lisa. Väl på plats kunde min knivskarpa hornhinna notera att mina två bekanta däggdjurskompiar satt med en laptop var i köket och letade efter fräcka typsnitt. Joakim har fått i uppgift av Lumberjacks (Modos supporterklubb) att designa deras nya logotyp. Därav det ivriga letandet.

När trettiofem minuters besök hos dessa ståtliga kreatur nått sin slutstation blev jag upplockad av Rasmus som senare skjutsade mig till Big T, Härskare av Haga. Där blev vi inte långvariga utan tog per omgående hästen och vagnen upp mot norra berget där vi stötte på patrull direkt i form av Denice, Linn, Alice, Pontus och Peter! "Tjoho!", tänkte jag och vandrade med raska steg upp mot glasspinnen och lite längre därtill.

Vi gjorde upp en eld, grillade korv, tjoade och tjimmade. Där satt vi runt lägerelden och tänkte på Daniel Sondell tillsammans. Eller ja, jag kanske var ensam om det. Vad vet jag? Hur som helst så var det vackert som ett nyfött barn.

Kvällen rundades av hos Pontus innan jag gled hemåt med 42:an Matfors via Viforsen klockan 23.15.

Nu ska jag fortsätta med min personliga text om Sondell.
På återseende.

/ M

Inga kommentarer: