3 november 2008

summa sumarum av helgen

Hej, tjena och hallå. Nu tänkte jag summera min helg (fre, lör, sön) på ett snabbt och effektivt sätt.

Fredag:
Anton kom förbi klockan ett och vi åkte in till staden. Han hade några ärenden att uträtta och jag skulle hämta nyckeln till Joakim och Lisas lägenhet. Joakim och Lisa skulle till Örnsköldsvik över helgen så de åkte på kvällen. Då passade jag och Joel på att hålla deras lägenhet vid liv och bunkrade upp med grillchips, julmust och dynasty mode med Philadelphia Flyers på NHL 09 =)

Vi började kvällen bra, lyckades ta premiären mot Rangers till straffar där det dock blev förlust. "Det här kommer ju gå bra!", tänkte vi och var fullpumpade med självförtroende. Vi fortsatte vårt matchande men lyckades inte riktigt med resultaten och när klockan närmade sig 02.00 så insåg vi motvilligt att vi helt enkelt inte räckte till och gav upp. Kvällen slutade i noll vinster och ett x antal uddamålsförluster - stor besvikelse.

Lördag:
Efter att ha sovit över i lägenheten så hämtade Öjje upp oss tillsammans med Linkan på morgonen eftersom det vankades korpmatch mot Blu Bianco. Klockan 08.15! När vi kom till Ljustadalens sporthall så möttes vi av totalt mörker, vi var alltså först på plats. Matchen gick sämst, mer om det går att läsas i matchreferatet.

Efter innebandyn så for vi hem och allt var frid och fröjd. Klockan halv fyra kom Anton och plockade upp mig för att på nyo åka till Joakim och Lisas lya. Eftersom Öjje ville glo på tipsextra så fick jag kolla på Modo någon annanstans, dvs i stan. Matchen vanns på något sjukt sätt av Rögle efter att Modo vunnit skotten med 36-10, vilket säger ganska mycket om matchbilden. Anton åkte hem efter matchen och jag stannade kvar och fördrev tid tills Martin kom och plockade upp mig. Vi skulle på friåkning i Kovlands ishall.

Väl framme vid hallen möttes vi av perfekta förhållanden - inte särskilt många på isen och en målbur redo att intas. Jag, Martin och hans lillebror lirade sedan smålagsmatch mot tre andra snubbar som var där. Försten till 15 på däck, vi låg under med 14-12 men på ett heroiskt sätt lyckades vi vända och vinna med 15-14!

Söndag:
Åkte till Birsta city med mor och far. Handlade en jacka, ett par skor, ett par jeans och en halsduk lagom till vintern. Resten av kvällen bestod av GIF-match på tv som återigen slutade med förlust, denna gång tack vare John Alvbåge i ÖSK-kassen som var odrägligt bra.

Detta kändes som en bra & lagom sammanfattning!

Måste sova nu, vankas körlektion 07.30.

/ M

Inga kommentarer: