18 februari 2010

OS invarderar hjärnan. Såg precis Norge åka på stryk mot USA med 1-6. Zuccarello gjorde på nytt en grym match, vilket är väldigt synd då han förmodligen kommer få ett NHL-kontrakt i sommar. Blandade känslor med andra ord, men kul för honom. Inget snack om det.

Gårdagen spenderades i OS-baracken hos Andreas "Joe" Jonsson med diverse folk. Tre Kronor besegrade Tyskland med 2-0 i en match som gjorde Adde Forsström näst intill ruinerad pga livebetting. Tungt. Kom hem 04.57 och när jag borstade tänderna för att gå och lägga mig hörde jag att morsan klev upp. Hon skulle jobba hon. Tokigt va? Sa god natt och god morgon till henne och somnade sött.

Kanada möter Schweiz klockan 01.30 i natt men jag är tveksam till om jag tänker se den matchen. Däremot är jag riktigt sugen att kika på Ryssland - Slovakien som börjar 06.00, alltså om sex timmar i skrivande stund. OS-tiderna är inte särskilt trevliga, men nu när man är temporärt arbetslös har man ju inga tider att tänka på. Framtiden får utvisa hur det blir.

Rinkbandyn blev inställd ikväll på grund av kyla. Bittert! Hade sett fram emot det. Får ta nya tag på söndag när det är gubbhockey. Veckans höjdpunkt tror jag minsann att det är.

Tjarå.

Inga kommentarer: