6 juli 2010

Dra åt pipsvängen vad längesedan det var jag klottrade på denna sida. Senast jag skrev här så var jag 19 år och en grabb i mina bästa år. Jag vet inte vad som flugit i mig, jag råkade helt enkelt strandsätta denna blogg av misstag. Jag gick på skrov i mitt skrivande, men är det egentligen någon som brytt sig? Tja, förhoppningsvis någon själ.

Mor och far har varit bortresta i snart en veckas tid. Rom, närmare bestämt. Jag har varit hövding i min egen villa, något som dock inte märks det minsta då min syster varit här och gjort allt som mamma brukar göra till vardags. Tvätta, diska, vattna, laga mat etc osv. Det tackar man ju inte nej till i första taget! Tack Malin, du lappade ihop mitt trasiga samvete. Vill dock tillägga att jag ändå gjort sysslor av högsta värde här hemma. Nu tror säkert du som läsare att jag är helt handikappad som sysslare i ett hem, men det stämmer inte. Jag kan både vattna, diska och laga mat. Nåja, laga mat kanske man ska ta med en nypa salt. Jag försöker åtminstone. Och det blir allt som oftast ätbart.

Idag lagade jag spaghetti och köttfärssås, vilket resulterade i den ynkligaste portion spaghetti jag någonsin ätit. Jag ställer mig frågande till om inte Evelina brukar äta större portioner än den jag lyckades tillaga i all min hast. Stressad av det stundande jobbet slängde jag dessutom i alla möjliga ingredienser i min köttfärssås vilket resulterade i en touch av krut. För mycket sambal oelek. Käftjäveln formligen brann, men varför klaga..? Jag lyckades göda mig själv vilket var min målsättning.

I morgon kväll kommer mina föräldrar hem igen, vilket ska bli trevligt. Även om jag varit ensam i snart en vecka så känns det inte som så, då jag haft besök nästan varje kväll här hemma. Har det inte varit Joakim och Lisa, så har det varit Malin, Pålle och Evelina, eller Joel, eller Martin, eller Jocke. Eller jobb. Eller VM. Eller fotbollsmatch. Ja, ni ser. Fullt upp.

I morgon är det också onsdag och jag är jätteledig. Hela dagen. Jag och Joel har planerat att trycka en pizza alternativt en kebabrulle innan Tyskland - Spanien. Trevligt. Tror jag ska sätta en femtiolapp på spansk viktoria. Bläckfisken Paul har ju som bekant sällan fel i sina tips. På torsdag blir det troligtvis en touch av gatufest. Förfest uppe i Tongestads stuga och därefter en tripp in till Sundsvall. Kan också bli trevligt. Jag håller tummarna.

Nu tänkte jag glo på Scarface. Känner jag mig själv rätt så tvingas jag avbryta efter halva rullen.
"Orkar Mikael se klart Scarface innan John Blund sätter käppar i hjulen?"
Ja: 6,35
Nej: 1,25

Ciao.

3 kommentarer:

Jotte sa...

Som vanligt är din textbaserade utgåva poetisk och välansad. Fem gitarrsträngar av sex möjliga!

Anonym sa...

Om du vill att jag ska kommentera dina inlägg så får du skriva lite oftare än en ggn i kvartalet =)

Emma Nilsson sa...

Gilla min sida på facebook för att få den senaste uppdateringen av min blogg! :)
http://www.facebook.com/Emmanilssonz

Eller bara kolla min blogg och läs om en tonåringsliv som har kärlek till mode! Och en massa intressanta saker om min 16åriga vän som ska bli mamma!:)